Pasowanie na czytelnika, czyli kto i jak pokochał czytanie

Dziś wydaje się, że właściwie czytamy ciągle - informacje, reklamy, ogłoszenia, sms-y, e-maile, instrukcje, jest tego mnóstwo dopadają nas ze wszystkich stron _ ale przecież nie o takie czytanie nam chodzi. Jesteśmy bowiem nie tylko "czytaczami" lecz przede wszystkim rozumnymi, wrażliwymi CZYTELNIKAMI. Cudowna umiejętność czytania otwiera nam świat wiedzy, a także świat wyobraźni i przeżyć, przemyśleń, refleksji zawartych w książkach literackich, z których bohaterami jakże często się identyfikujemy.

Dlatego jedną z podstawowych umiejętności, którą młody człowiek ma wynieść ze szkoły jest zdolność czytania. Nauczyciele starają się, aby mali uczniowie od samego początku swej nauki pokochali czytanie. Służą temu wszelkie formy zajęć edukacyjnych, które ukazują uczniom wartość tej cennej umiejętności.

Takim ciekawym wydarzeniem, które przeżyli uczniowie klasy II z naszej szkoły była uroczystość pasowania na młodego czytelnika w dniu 17 grudnia 2011 roku.

Z tej okazji dzieci klasy II przygotowały przedstawienie pt. "Sąd nad książką", które ukazywało wielką wartość czytania. Zaproszeni goście, rodzice, wychowawcy i uczniowie klas I - III byli pod wrażeniem scenografii, pięknych strojów, treści przedstawienia jak i twórczych talentów dzieci. Po przedstawieniu uczniowie klasy II zostali pasowani ma młodych czytelników przez panią bibliotekarkę Dorotę Kiełbasę. Następnie każde z dzieci otrzymało od dyrektora szkoły pani Marty Magier dyplom i książkę pt. "Bajkowy świat małych odkrywców". Otrzymany prezent był nagrodą dla dzieci, które zdobyły umiejętność czytania w stopniu podstawowym, ale też i zachętą do brania książki do ręki, dzięki której można odbywać wspaniałe podróże w świat wyobraźni. Dalsza część tej uroczystości odbyła się w klasie, gdzie rodzice, uczniowie i wychowawca przy herbacie oraz ciastkach dalej prowadzili dyskusję na ten temat.

Z takich doświadczeń rodzi się refleksja, iż w dzisiejszych czasach coraz głębszej wagi i ważności nabierają pytania: Dzięki komu i kiedy zaczęliśmy czytać? Jaka książka była tą, która nas oczarowała i zachęciła do sięgnięcia po następne lektury? Co lubimy czytać? Kiedy i w jakich warunkach najczęściej czytamy? Czy lubimy głośne czytanie? Ogromną pomocą w odkrywaniu wartości czytania jest hasło skierowane do rodzin Cała Polska czyta dzieciom proponowane przez fundacje i programy społeczne. Rodzinne czytanie nie tylko pozwala dzieciom nauczyć się dobrego czytania, ale również umacnia więzi rodzinne.

Ilość odsłon

monitoring pozycji