Startujemy na planetę Grosik

Dzieci z klasy II realizując projekt "Bezpieczne wędrówki od grosika do złotówki" podróżują przez dziesięć miesięcy po galaktyce "Finanse i Oszczędzanie". W pierwszym etapie swojej podróży dotarły na planetę "Grosik". By tam znaleźć się musiały się zapoznać z celem i regulaminem wyprawy. Ogromną pomocą w realizacji tego zadania jest "Dziennik podroży", który posiada każde dziecko i jest zobowiązane do wypełniania go.

Uczniowie zapisują w nim wiadomości i umiejętności związane ze swoją podrożą. Projekt ma bogatą propozycję dla dzieci, które chcą zdobyć wiedzę na temat znaczenia pieniędzy w życiu rodziny i zapoznania się z dotyczącymi ich podstawowymi pojęciami.

Cele, które osiąga uczeń na tym etapie podróży to:

  • w zbiorze pieniędzy rozróżnia banknoty i monety,
  • wskazuje awers i rewers monety,
  • stosuje miana złoty i grosz,
  • przelicza pieniądze,
  • rozwiązuje samodzielnie zadania tekstowe,
  • liczy w zakresie 100,
  • buduje wielozdaniowe wypowiedzi,
  • układa regulamin bezpiecznej podróży z rozsypanki wyrazowej,
  • wypowiada się na temat znaczenia pieniędzy w życiu rodziny,
  • aktywnie uczestniczy w zabawach matematyczno-ruchowych,
  • wymienia sposoby bezpiecznego spędzania czasu wolnego podczas ferii zimowych,
  • przedstawia improwizację ruchową w takt muzyki,
  • wykonuje mapę podróży po planecie Grosik.

Do osiągnięcia wyżej wymienionych celów nauczyciel wraz z uczniami mają wiele ciekawych pomocy dydaktycznych. Dzieci z chęcią włączają się w projekt, a podejmując zadania domowe angażują w nie także swoich rodziców, co jest przewidziane w realizacji tego programu.

Ilość odsłon

monitoring pozycji